معرفی:
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از ضروریات آموزش با کیفیت است که نیازمند حساسیت و توجه لازم است. برگزاری آزمون یکی از روش های ارزشیابی کیفیت فرآیندیاددهی - یادگیری است. از این طریق کیفیت فعالیتهای آموزشی یک موسسه آموزشی مورد ارزیابی قرار می گیرد. برنامه ریزی درست در روند اجرا آزمون می تواند شرایط مطلوب و بهینه ای در فرآیند ارزیابی دانشجو حاصل نماید. به همین منظور برای دست یابی به یک رویه واحد، ایجاد هماهنگی بیشتر در اجرای آزمون ها و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر قوانین و مقررات، شیوه نامه اجرایی برگزاری آزمون های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تدوین می گردد.
اهداف و ارکان مرکز آزمون:
برخورداری از یک مرکز آزمون مجهز که قابلیت برگزاری و تجزیه و تحلیل آزمونهای رایج را دارا باشد یکی از نقاط قوت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بشمار م ی رود.
هدف از تشکیل مرکز:
• ارتقاء سطح کیفی آزمونهای جار ی اعم از ارتقاء دستیاری، جامع علوم پا یه، پیش کارورزی، میان ترم و پایان ترم و .... از طریق استفاده از سیستم های نرم افزاری و پایش خروجی های آزمون
• ارتقا سلامت آزمونهای جاری دانشگاه از طریق فراهم نمودن تمهیدات حفاظتی
• ارائه خدمات مشاوره ای به اعضای هیات علمی در زمینه ارتقاء سطح کیفی آزمونهای مختلف