X

دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي( EDO ) محور اصلی  ارتقاي كيفي آموزش  دانشکده

می­باشد.

 

حیطه های مربوط به واحد EDO دانشکده:

 

الف) واحد نظارت در اجراي فرآيندهاي آموزشي گروه ها  :

1) ارزيابي فعاليت هاي آموزشي گروه ها (آموزش هاي درون بخشي اعم از کارگاه های آموزشی، ژورنال كلاب )

2- ارائه برخورد در موضوع كميت و كيفيت فرآيندهاي آموزشي به گروه ها

3- نظارت بر نحوه ارزيابي دانشجويان ( تناسب متد ارزيابي ، اهداف آموزشي ، روايي , پايايي آزمون ) و ارائه آن به گروه هاي آموزشي و اساتيد.

4) هدايت اجراي ارزشيابي دروني درگروههاي آموزشي

 

ب) واحد ارزشيابي اعضاي هيات علمي :

1) اطلاع رساني به اساتيد در مورد مراحل فرآيند ارزشيابي

2) ارائه و بازبيني فرمهاي ارزشيابي جهت اطلاع اعضاي هيات علمي در سايت دانشكده

3) ارزيابي كميت و كيفيت فعاليت آموزشي و ارائه بازخورد آن به اساتيد

4) تحليل نتايج ارزشيابي اساتيد و بازبيني آنها بطور كيفي و مصاحبه اي

5) تشويق و ترغيب دانشجويان جهت شركت در ارزشيابي صحيح اساتيد

6) شركت در جلسات گروههاي آموزشي و تحليل نتايج ارزشيابي و راهكارهاي بهبود نقاط ضعف

 

ج) واحد طرحهاي پژوهش در آموزش :

1) اطلاع رسانی، تشویق و هدایت اعضای هیات علمی جهت تدوین طرح های پژوهش در آموزش

2) اطلاع رسانی، تشویق و هدایت اعضای هیات علمی جهت ارسال فرآيندهاي آموزشي به  EDC دانشگاه و جشنواره هاي آموزشي ( جشنواره شهيد مطهري و ... )

 

د) کمیته برنامه ریزی درسی:

1) نظارت بر ارائه طرح دوره و درس ها در ابتداي هر نیمسال در گروههاي آموزشي

2) ارسال طرح دوره و درس ها در ابتداي هر نیمسال به مرکز مطالعات و توسعه آموزش

3) بارگذاري طرح دوره و درس ها بر روي سايت دانشكده

4) بازخورد نمره ارزشیابی طرح دوره و درس ها به اعضای هیات علمی

5) نظارت بر ارزشیابی دانشجویان(آزمون آسکی، لاگ بوک الکترونیک)

 

 ه )  توانمندسازی اعضاي هيات علمي، کارکنان  و دانشجویان :

1)نياز سنجي اعضاي هيات علمي در زمينه هاي آموزشي و انعكاس آنها به EDC

2) اطلاع رسانی و تشویق اعضاي هيات علمي  جهت شركت در كارگاههاي آموزشي EDC 

3) برگزاری و نظارت بر اجرای کارگاههای توانمند سازی در دانشکده

 

ی)  استعداد درخشان

 1) شناسایی دانشجویان استعداد درخشان از طریق بررسی فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی 

  2)معرفی دانشجویان جهت شرکت در همایش ها و سمینار های علمی

3) برنامه ریزی و اجرای کارگاه یا کلاسهای آموزشی در جهت هدایت استعدادها در راستای اولویت نیازهای کشور با همکاری مرکز مطالعات